ACTIVITAT

Així fou la primera visita guiada des de la dansa en Bombas Gens

DADES
PRÀCTIQUES

En #BombasGensVirtual trobaràs propostes d’activitats i iniciatives durant el període #QuedatACasa. Segueix-nos a Instagram, Facebook i Twitter!

Quan al juliol de 2017 Bombas Gens Centre d’Art obria les seues portes, ho feia amb el convenciment que la dansa i les altres arts vives havien de formar part de el programa públic del mateix, com a eina, com a subjecte i com a objecte de relació i pensament . Havien trobar el seu per què i el seu com, i no replicar fórmules ja assajades – o programar peces ja existents – en espais escènics, museístics o un altre tipus d’espais no convencionals. Pensàvem que els trobaria a través del diàleg entre la dansa i l’espai, el temps, les exposicions i / o els espectadors; però també amb la paraula, el so, la teoria, els i les creadores o l’equip de centre, entre d’altres.

Convidàrem llavors a Rocío Pérez a generar aquest primer diàleg. Li vam proposar generar una activitat específica, una mena de visita a l’exposició Ornament = delicte? (juliol 2017-febrer 2018), la primera posada de llarg de la Col·lecció Per Amor a l’Art. En les primeres converses, vam concloure que Sandra Gómez i Santi de la Fuente podien completar l’equip d’aquesta primera temptativa, d’aquesta primera aproximació des de la dansa. Els tres van imaginar, i van dur a terme, un recorregut per les naus expositives que s’activaven tenint en compte l’espai, les obres, els altres cossos, el moviment, la durada, el ritme …

En el Dia Internacional de la Dansa recuperem el vídeo d’aquella primera visita que es pot vore ací, i algunes paraules de Santi de la Fuente sobre el procés:

Ballar el que es mou darrere de l’aparent immobilitat de les obres d’arts plàstiques és un exercici arriscat, però altament estimulant. Descobrir les forces motrius del que s’està quiet requereix uns ulls pacients que es posen sobre les obres amb la intenció de retenir-, de esmicolar-, d’estar amb elles un temps dilatat que acabe produint aquest descobriment: el del moviment d’allò estàtic. (…) com si a l’ull no li fes falta temps per desxifrar el que passa en una imatge estàtica.

(…)

I vam crear d’aquesta manera una dramatúrgia específica, una nova relació dels elements on el que importa és el temps i l’espai compartit. Així com una nova relació dels nostres cossos, els de les persones que ens visiten i els de les obres. Tres conjunts de cossos que de vegades desdibuixen els seus rols i difuminen el que els separa per formar un conjunt sense més, un xicotet i provisional ecosistema en equilibri.

  • COMPARTIR

ET POT INTERESSAR

ACTIVITAT

Índex Bombas Gens virtual

LLEGIR MÉS
ACTIVITAT

Els paviments hidràulics de la vil·la de Bombas Gens

LLEGIR MÉS
ACTIVITAT

Píndoles d’art. A través de l’espill. Entorn de Barbara Kasten

LLEGIR MÉS