ACTIVITAT

Francesca Woodman en la Col·lecció Per Amor a l’Art

DADES
PRÀCTIQUES

En #BombasGensVirtual trobaràs propostes d’activitats i iniciatives online. Segueix-nos a Instagram, Facebook i Twitter!

Al mes de març de 2020 vam tindre l’oportunitat de veure i escoltar l’artista Xavier Ribas explicant amb detall la seua obra Nómadas (2008), que pertany a la Col·lecció Per Amor a l’Art i que actualment es troba inclosa en la itinerància de l’exposició «A Handful of Dust», que recorre diferents institucions internacionals.

Tal com recordàvem en aquella activitat, un dels nostres objectius principals és gestionar l’intercanvi i els préstecs de les obres de la col·lecció Per Amor a l’Art a diverses institucions de tot el món, per a intensificar així la finalitat de compartir la col·lecció amb altres espais museístics que tenen el focus en l’art contemporani, reforçant i implementant les connexions locals i internacionals.

En esta ocasió presentem les obres de Francesca Woodman, fotògrafa estatunidenca de la generació de dones de la dècada de 1970 que van reclamar la seua participació i mirada del món a través d’aportacions artístiques.

Al juny del 2017, les obres de l’artista que hi ha tot seguit entraren a formar part de la col·lecció Per Amor a l’Art i es van exposar en el 2018 en «El pols del cos. Usos i representacions de l’espai» en Bombas Gens Centre d’Art: A Woman: A Mirror; A Woman is a Mirror for a Man, Providence, Rhode Island (1975-1978); Sense títol, Providence, Rhode Island, (1975-1978); Spring in Providence #4 (1976); Sense títol, Providence, Rhode Island (1976); Sense títol, Nova York (1979-1980); Sense títol, Nova York (1979-1980), i Sense títol, Nova York (1979-1980).

Es tracta de set fotografies fetes entre 1975 i 1980 a Providence, capital de l’Estat de Rhode Island, i Nova York. En les imatges, una sort d’autoretrats, es descobrix l’acció de fotografiar de l’artista, així com l’espai concretat per la seua presència, que conforma una relació entre la fotografia, el cos i l’espai que va més enllà de la mera representació.

Per mitjà de mètodes com la segmentació de l’espai, l’ocultació de plans, l’ús de jocs d’aparences i llargues exposicions de caire teatral, on liqua el cos amb l’espai i els objectes, l’artista ens consigna a circumstàncies físiques i anímiques pròximes a la mort, la fugacitat o la consumació, impossibles de detindre, incloent així el concepte del temps.

Les fotografies s’inclouen des de febrer del 2019 en l’exposició «Poètiques de l’emoció», un projecte de la comissària Erika Goyarrola que recorre diferents maneres de representar les emocions a partir d’obres d’èpoques i contextos diversos, tot incidint en peces contemporànies i en les similituds entre diferents gèneres i períodes. La mostra es troba actualment al Caixaforum Girona fins al març d’enguany, i ha recorregut anteriorment les seus de Barcelona, Saragossa i Sevilla.

Per a acostar-nos més a les obres de Francesca Woodman, vos oferim una sèrie d’imatges acompanyades dels comentaris d’Erika Goyarrola.

 

Carmen Pereira, coordinadora d’exposicions i de la col·lecció

 

  • COMPARTIR

ET POT INTERESSAR

ACTIVITAT

Totes les propostes de Bombas Gens virtual

LLEGIR MÉS
ACTIVITAT

02.07.2021

03.12.2021

Bombas DJ Sessions

LLEGIR MÉS
ACTIVITAT

16.10.2021

31.10.2021

EL XICOTET CERCLE GROC: Un llibre de conte per a les famílies

LLEGIR MÉS