ACTIVITAT

12.11.2021

Dv

BOMBAS VISITES ESPECIALS: LLOCS DE LA MIRADA FOTOGRÀFICA, PER VICENTE PLA

DADES
PRÀCTIQUES

Categoria: visita
Data: 12 de novembre
Inici de l’activitat: 18:00h*
Duració aproximada: 1 hora
Orientat a: Tots els públics
MÉS INFORMACIÓ: Gratuïta fins a completar aforament (amb inscripció prèvia. Rebrà un correu de confirmació).
*Recomanem arribar 15min abans de començar.

La denominació comuna d’estil documental en el títol de la mostra no ha d’ocultar la riquíssima varietat de plantejaments i procediments enunciats al llarg del discurs d’una exposició que posa en joc a algunes de les figures clau de la fotografia, representatives de diverses generacions i la producció de les quals va abastar bona part del segle XX. En aquest sentit, el recorregut al llarg dels llocs de la mirada fotogràfica proposarà indagar en les profundes diferències que emergeixen entre les imatges si analitzem les petjades de les estratègies d’aproximació a les situacions registrades, de les maneres d’estar i actuar per part dels qui les fotografiaven, dels qui romanen en elles com a presències implícites.

L’activitat Llocs de la mirada fotogràfica: presències reconstruïdes en les obres de Sculpting Reality vol promoure exercicis combinats de superació virtual dels marcs de les representacions que tendeixen a percebre’s com a definitives, com a proves irrefutables de l’haver sigut. Es tracta d’imaginar els espais primigenis que incloïen als qui van prendre les fotografies per a reconstruir les seues disposicions físiques, les seues actituds i les seues decisions en el moment d’entrar en relació amb les escenes. A aquesta idea motriu del marc expandit se suma la intenció de revertir la fixació perpètua dels esdeveniments plasmats en les imatges cap als moments efímers de les captures, cap als instants en els quals els estats de la realitat van adoptar les formes de les obres que hui contemplem.

Vicente Pla Vivas és professor d’Història de la Fotografia en el Departament d’Història de l’Art de la Universitat de València i codirector del Arxiu Valencià del Disseny. Especialitzat en l’estudi, interpretació i crítica d’imatges gràfiques, fotografia, disseny i pintura contemporanis. Aquesta visita forma part de la línia programàtica Bombas Visites Especials.

 

Crèdits d’imatge: Garry Winogrand, Metropolitan Art Museum of Art Centennial Ball, New York City, New York, 1969 © The Estate of Garry Winogrand, courtesy Frankel Gallery, San Francisco / Foto: Almudena Soullard

ET POT INTERESSAR

ACTIVITAT

Totes les propostes de Bombas Gens virtual

LLEGIR MÉS