DADES
PRÀCTIQUES
CATEGORIA: En Marxa/ Educació
ORIENTAT A: Persones que vulguen implicar-se en un procés d’autoformació i cooperació
DATA: Dissabte 27 de gener a les 11h
PERIODICITAT: Una sessió mensual
COST: Gratuït
MÉS INFO: educacio@bombasgens.com
PUNT DE PARTIDA
Fa al voltant d’un any, quan encara Bombas Gens no havia obert les seues portes, convidàrem a Mireia i Lluis (La Dula) a inventar un dispositiu de participació que permetera fer permeable el centre d’art al context més immediat. A partir d’un treball de camp i de contacte per les associacions de veïnes i veïns, i altres col·lectius més o menys formals dels barris del voltant de Bombas Gens, es va conformar el grup “En Marxa” amb l’únic objectiu inicial de trobar-nos periòdicament.
EL PROCÉS
A partir de les exposicions inaugurals, “Bleda i Rosa. Geografia del temps”, “Històries de Bombas Gens” i “Ornament = delicte?. Col·lecció Per Amor a l’Art”, el grup, per mitjà de dinàmiques de participació i discussió proposades per La Dula, anà trobant línies de treball que interessaven i interpel·laven al col·lectiu. A poc a poc es va anar definint la idea de treballar amb el territori, de recuperar-lo i portar-lo al present, no tant des de l’enyorança com des de la projecció de futur, sent conscients d’estar generant històries. Reivindicar llocs significatius per al grup, mostrar-los, narrar-los a altres persones i trobar-nos en les nostres diverses referències musicals. Aquests es van convertir en els objectius d’En Marxa.
VISIBILITZACIÓ
Tres recorreguts dissenyats i guiats pel grup, tretze llocs i unes quantes experiències més, una exposició del procés, un lloc de trobada amenitzat per una selecció musical intergeneracional. El 22 d’abril farem públic este projecte processual. Les places per als itineraris són limitades. Has d’inscriure’t en la pàgina d’activitats. Per a l’exposició l’aforament és lliure i ens encantarà comptar amb la teua presència.
A partir d’aquest projecte col·laboratiu s’han generat diversos materials que estan disponibles per a la seua visualització i descàrrega. Fullets amb els textos de cada lloc de trobada disponibles al glossari, un vídeo-documental i peces sonores creades pels alumnes de 1er del Cicle Formatiu de So per Audiovisuals, en el mòdul Comunicació i Expressió Sonora del Centre Educatiu Juan Comenius.
GLOSSARI LLOCS
Podeu descarregar les descripcions dels llocs seleccionats pel grup:
No hi ha resultats per a la busca seleccionada