21.05.2019

Bombas Gens es transforma en un espai d’autoedició gràfica

La Fundació Per Amor a l’Art (FPAA) transformarà aquest cap de setmana la Nau 0 del seu centre d’art Bombas Gens en un espai d’autoedició gràfica.

Partint de Provoke (el grup de fotògrafs que s’exhibeix en la seua exposició de fotografia japonesa) per a desbordar les seues reflexions sobre la imatge, el llenguatge, la reproducció i l’edició, es proposa Impremta i píxel; una sèrie d’activitats d’experimentació que interpretaran lliurement el passat, present i futur de les tècniques de composició, reproducció i maquetació d’imatges.

Els interessats podran crear la seua pròpia publicació o fanzine amb materials que facilitarà el centre d’art, i amb l’ajuda del seu equip de mediadors. Serà el dissabte 25 i diumenge 26 de maig de 12 a 14h i de 17 a 20h amb accés lliure, gratuït i sense inscripció.

Impremta i píxel també comprèn una sèrie de tallers per a públic adult i familiar programats per aquest mateix cap de setmana. En el primer d’ells, Què saps de les cianotípies?, Rosa Camps i Natalia Figueroa experimentaran al voltant dels orígens del llenguatge fotogràfic amb un taller per a tots els públics sobre aquesta tècnica d’impressió fotogràfica del segle XIX. Per la vesprada, és el torn del públic adult. En 01110000 Carles Àngel Saurí i Laura Pastor proposen partir de la galeria de fotos del nostre mòbil per a reflexionar sobre ella i modificar-la.

Els tallers de diumenge tornaran a estar dirigits a tots els públics. Al matí, l’artista Don Rogelio J oferirà una aproximació a les eines del disseny gràfic pre-digital al taller Recursos analògics per al disseny i la maquetació. Per la vesprada, es materialitzarà el nostre imaginari col·lectiu cap als propers 100 anys des de la creació individual d’imatges amb eines digitals. Serà al taller Què fou del demà? a càrrec d’Irene Sanchís, Lidia Hernández i Cristina Tro.

Per a la participació en els tallers és imprescindible inscriure’s en www.bombasgens.com

Les activitats de la Fundació per Amor a l’Art són gratuïtes, incloses l’entrada a Bombas Gens Centre d’Art i els seus tallers i visites guiades.

11.12.2019

Bombas Gens difondrà la Col·lecció Per Amor a l’Art via “Ràdio Ècfrasi”

04.11.2019

Posem el focus en el fenòmen del fotollibre japonés de la mà d’I. Kaneko