29.05.2020

Inma Femenía produïx una exposició ex profeso per a Bombas Gens

La Fundació Per Amor a l’Art (FPAA) presentarà este dissabte, al seu centre d’art Bombas Gens, l’exposició “Infralleu” d’Inma Femenía, comissariada per Nuria Enguita i Julia Castelló. Una mostra, la inauguració de la qual quedà truncada per la crisi sanitària, i que es reprén ara amb totes les mesures de seguretat i la presència de l’artista.

És la primera que es produeix ex profeso per aquest espai, donant així FPAA un pas més en el seu programa de mecenatge cultural. D’aquesta manera ho ha explicat la seua vicepresidenta, Susana Lloret: “per a la fundació l’artista és el primer, i el que necessita l’artista principalment és suport per a produir la seua obra, un espai on desenvolupar-la i la possibilitat d’exposar-la després. En aquesta mostra hem reunit aquests tres elements i ara presentem el resultat: el treball que Inma Femenía ha creat per a aquest espai. No és la nostra primera obra site especific; la primera va ser la de Cristina Iglesias que es troba al jardí, però sí que és la primera exposició site specific. Una exposició que mostra el nostre compromís i la nostra tasca de suport als artistes de la col·lecció”.

Aquesta exposició ad hoc s’ha desenvolupat partint de tres obres de l’artista que ja pertanyien a la col·lecció Per Amor a l’Art. Segons el seu assessor, Vicent Todolí: “Inma Femenia és l’artista més jove de la col·lecció, però se li ha donat el mateix tractament que al més veterà. Ens interessa tant divulgar l’obra d’autors consagrats com impulsar la carrera de joves amb molt de potencial. Aquest és el cas de Femenía: en un primer moment es van adquirir quatre peces, vam estar seguint la seua evolució i després vam vore que tenia entitat com per dedicar-li una exposició. És el nostre procediment habitual”.

El resultat és “Infralleu”, una exposició que recull l’interés d’Inma Femenia per la imatge pixelada, la llum de les pantalles i els efectes del color sobre els materials, i que pren el seu títol d’un concepte de l’artista Marcel Duchamp. Segons Núria Enguita: “Infralleu remet a aquells moments estranys però quotidians de la vida que moltes vegades escapen a la nostra percepció i en els quals es trobaria la veritable essència de l’art: un dibuix fet sobre el baf d’un vidre, una teranyina, la projecció d’ombres… Vam adoptar poèticament aquest concepte per referir-nos a la investigació d’Inma Femenia al voltant de la materialitat d’allò digital i al protagonisme de la llum, present tant en la pròpia naturalesa de les obres com en el joc llum natural-artificial que es proposa a les sales”.

Un protagonisme compartit amb l’espectador, a qui l’artista considera d’una importància cabdal en la seva obra: “busque despertar inquietud en l’espectador i fer-lo reflexionar a través de la percepció i les seues convencions prèvies sobre els materials que utilitze. En la producció de les obres intente tindre en compte aquestes diferents maneres de mirar, precisament perquè m’interessa convidar a l’espectador a formar part d’elles mitjançant els seus recorreguts i moviments “.

Al diàleg obra-espectador se li afegeix també un tercer interlocutor: l’espai. “Hi ha tot un corrent d’artistes joves influenciats per la pantalla, per aquest imaginari comú que sorgeix de la xarxa… artistes que busquen portar al terreny físic tot aquest món virtual, i moltes vegades aquesta materialitat requereix d’un diàleg amb l’espai en el qual es mostra. És el cas de Femenía, les peces i instal·lacions de la qual es relacionen directament amb les naus de el centre”, afirma Julia Castelló.

L’exposició estarà en marxa finsa al 17 de gener de 2021, i en esta primera etapa es podrà visitar els divendres, dissabtes i diumenges de 17 a 21h. De moment queden ajornades les activitats presencials relacionades amb la mostra, tot i que s’oferiran online via #BombasGensVirtual en la web i les xarxes del centre.

DESCARREGAR PRESS KIT

28.10.2020