12.02.2021

La Fundació Per Amor a l’Art presenta «Juan Uslé. Ojo y paisaje» en Bombas Gens

La Fundació Per Amor a l’Art (FPAA) ha presentat hui de matí en el centre d’art Bombas Gens l’exposició «Juan Uslé. Ojo y paisaje». La mostra suposa «una oportunitat única en el moment precís» per a contemplar un conjunt de treballs excepcional, que abasta quaranta anys i diferents etapes de la trajectòria de l’artista, tal com ha destacat la directora artística de Bombas Gens, Sandra Guimarães.

Sandra Guimarães ha oferit detalls de la mostra acompanyada de Juan Uslé, la vicepresidenta de la FPAA, Susana Lloret, i Vicent Todolí, assessor de la col·lecció Per Amor a L’Art, que en esta ocasió ha exercit també de comissari junt amb Nuria Enguita.

Susana Lloret ha destacat la importància de l’art en els temps que vivim: «És una satisfacció compartir estes obres perquè no hem volgut adquirir mai obres d’art per a tindre-les en un magatzem. L’art és una forma de comunicació, i perquè comunique, perquè emocione, sorprenga, inquiete o, fins i tot, provoque, ha d’interactuar amb les persones. En les circumstàncies actuals, ens pareix encara més essencial provocar reaccions més enllà d’esta quotidianitat tan dura i desconcertant, posant el focus en una cosa tan estimulant com l’art i l’artista, en este cas Juan Uslé».

L’exposició, que romandrà fins a setembre, presenta una selecció d’obres de l’artista des de finals dels huitanta fins a una mostra de la sèrie Soñé que revelabas, amb obres fetes en els darrers deu anys. L’exposició va nàixer de l’estudi de les obres d’Uslé que pertanyen a la col·lecció Per Amor a l’Art, l’assessor de la qual, Vicent Todolí, posa en valor: «el profund treball de recerca de la llarga trajectòria artística d’un autor tan reconegut internacionalment i del qual mostrem obres de la nostra col·lecció, però també molts préstecs d’altres institucions, col·leccionistes privats o del mateix artista».

Les primeres obres, que daten dels huitanta, mostren l’època en què Uslé comença a qüestionar la relació entre paisatge, visió i ment, entre abstracció, pinzellades robustes i aquarel·les. Ja en l’època dels noranta passa a la interrogació del llenguatge pictòric amb eixos paisatges de colors intensos que alternen el gest i la geometria. I es tanca amb la darrera època, més íntima, en una sort d’autoretrats o dibuixos que funcionen com a notes o proves.

Juan Uslé (Santander, 1954) és un dels artistes espanyols amb més reconeixement internacional i va ser guardonat en el 2002 amb el Premi Nacional d’Arts Plàstiques del Ministeri de Cultura. L’exposició en Bombas Gens partix de les obres d’Uslé de la col·lecció Per Amor a l’Art, que així continua fent costat als artistes mitjançant exposicions i publicacions individuals de la seua trajectòria.

LA FUNDACIÓ PER AMOR A L’ART

La Fundació Per Amor a l’Art és una fundació privada i familiar que desplega la seua triple activitat, artística, social i investigadora, en l’antiga fàbrica rehabilitada Bombas Gens de València. La fundació desenvolupa el vessant artístic a través de Bombas Gens Centre d’Art. La labor relacionada amb la integració social de menors en risc d’exclusió i el suport a persones amb dany cerebral adquirit es du a terme des de l’Àrea Social. I també impulsa mitjançant l’Equip Wilson la investigació i divulgació de malalties rares, especialment la malaltia de Wilson.

14.01.2021

Nous kits educatius descarregables de Bombas Gens per a docents

28.12.2020

Les exposicions de Bombas Gens per a 2021