COMUNICACIÓ

01.12.2017

L’Amèrica urbana arriba a Bombas Gens de la mà del fotògraf Paul Graham

 

Bombas Gens Centre d’Art ha presentat este matí The Whiteness of the Whale (La Blancor de la Balena);  l’exposició individual del fotògraf britànic establit a Nova York, Paul Graham, que s’inaugura hui després d’un col·loqui amb l’artista, i que es podrà visitar fins el pròxim 27 de maig. Comissariada per Christopher McCall i organitzada per Pier 24 Photography ( San Francisco), esta mostra ajunta per primera vegada tres sèries fotogràfiques fetes a EE. UU. entre 1998 i 2011: American Night, a shimmer of possibility i The Present. El propi artista s’ha encarregat de dissenyar la distribució de l’obra en les sales de Bombas Gens.

“L’obra de Paul Graham encaixa a la perfecció en el nostre projecte, a banda de pel seu indubtable valor artístic, pel tema que tracta. I és que, com nosaltres, Graham també posa el seu objectiu en les desigualtats socials”, ha explicat Susana Lloret, directora de la Fundació Per Amor a l’Art.

The Whiteness of the Whale inclou una seixantena d’obres, des de fotografies individuals de gran format fins a seqüències de més de vint imatges. Qatre de les obres que s’exposen en la mostrapertanyen a la Col·lecció Per Amor a l’Art, que compta amb un total de nou obres de l’artista. “Paul Graham havia d’estar en la col·lecció. Per ser un dels fotògrafs més importants del panorama actual, continuador de l’Street photography, i per portar més enllà el llegat de mestres com Walker Evans o Robert Frank”, ha afirmat Vicente Todolí, director de l’Àrea d’Art de FPAA.

Per la seua banda, l’artista ha confessat sentir-se meravellat amb l’espai i amb la restauració que s’ha realitzat: “Estic molt content de portar a terme esta mostra a València. És un gran honor exposar en un nou museu. Vaig vore conforme estava l’espai fa anys i ara m’ha sorprès moltíssim el canvi. S’ha fet una restauració increïble d’un espai també increïble. És un lloc molt càlid que et dóna la benvinguda. No és gens dur o agressiu. Quin gran treball!”

Les tres sèries fetes per Graham durant aquest període funcionen com una trilogia informal, unida no solament per un subjecte comú, sinó també per temes subjacents com són ara la desigualtat racial i social, la textura de la vida quotidiana i la naturalesa de la visió, la percepció i la fotografia en si mateixa. En paraules de Nuria Enguita, directora de Bombas Gens Centre d’Art, Graham busca constantment solucions innovadores davant dels reptes que presenta fotografiar la vida tal com és, creant obres que interpel·len el teixit social de l’Amèrica contemporània i que alhora mostren experiències més àmplies de la manera de veure i d’estar en el món actual”.

 

AMERICAN NIGHT

El primer grup de fotografies fetes als EE. UU., American Night(1998-2002), és una crònica de les impressions inicials de Graham sobre aquest país i sobre les seues diferències socioeconòmiques. Combinant imatges sobreexposades, quasi invisibles, amb fotografies en color, l’obra presenta visions de contrastos que suggereixen una bretxa de classe omnipresent, però sovint silenciada. L’artista mostra al espectador el que vol vore i el que no.

 

A SHIMMER OF POSSIBILITY

La sèrie a shimmer of possibility (2004-2006) és el resultat de viatjar i passejar per l’Amèrica quotidiana. En lloc d’esforçar-se a trobar una única imatge decisiva, Graham assumeix plenament el procés vacil·lant de veure i de reconéixer. Abastant intervals temporals i espacials, les seqüències fotogràfiques de Graham desenvolupen una epopeia americana de les coses xicotetes, d’allò incidental.

  

THE PRESENT

The Present (2009-2011) recorda la tradició de la Street photography (fotografia de carrer) novaiorquesa, sintetitzant la frenètica energia de Manhattan i els canvis constants de l’atenció de la mirada, passant d’individus a llocs en l’escenari anàrquic de la urbs.

 

BIOGRAFIA

Paul Graham (1956) és internacionalment conegut des del seu primer treball publicat, A1 – The Great North Road (1981-1982), i és una referència en la fotografia documental britànica. Des de l’any 2002 viu i treballa als Estats Units. Les seues obres s’han exposat a les institucions artístiques més importants, com ara el MoMA de Nova York o a la Tate Gallery de Londres. Ha publicat nombrosos llibres dels quals cal destacar End of an Age (Scalo, 1998) o Does Yellow Run Forever? (Mack, 2014), així com el llibre que acompanya el projecte que presentem ací, també publicat per Mack, The Whiteness of the Whale, de l’any 2015.

 

LA FUNDACIÓ PER AMOR A L’ART

La impulsora d’esta iniciativa és la Fundació Per Amor a l’Art. Una entitat dedicada a l’art (busca desenvolupar la sensibilitat artística en la societat posant la col·lecció “Per Amor a l’Art” al seu abast), la investigació (estudia i divulga aspectes relacionats amb la malaltia de Wilson i altres malalties rares) i la ajuda social (atén els més necessitats, principalment menors en situació de vulnerabilitat). La Fundació desenvolupa en Bombas Gens la seua triple activitat.

Hem preparat un press kit amb tot tipus de materials que pot descarregar-se ací: https://drive.google.com/drive/folders/1fWtr5oqLTem08o7ViTOqdrm7Fyp3lmEW?usp=sharing

  • COMPARTIR
COMUNICACIÓ

14.12.2018

HORARI OBERTURA, ACTIVITATS I VISITES ESPECIAL NADAL

LLEGIR MÉS
COMUNICACIÓ

04.12.2018

Ens convertim en “aula” de projectes educatius de llarg termini

LLEGIR MÉS
COMUNICACIÓ

01.12.2018

El Ministre de Cultura visita Bombas Gens

LLEGIR MÉS